"Vakar dariausi vaisių salotas, o vakaras kvepėjo vakaru. Kažkas buvo palikęs pravertą langą… Girdėjau garsus, kurie kuteno miesto jaukumą. Kvepėjo pavasariu, tyrumu, gaiva ir labai norėjosi, kad visa tai nusileistų ant mano odos, plaukų ir pasiliktų kartu visą naktį..."

2014 m. balandžio 10 d., ketvirtadienis

Apelsininiai keksiukai su maskarponės kremu*


Šiandien, kol namiškiai dar miegojo, Rūtka vėl sukiojosi virtuvėje ir barškino šaukštais. Įsivaizduojat, nebuvau net pusryčių valgiusi, o jau kepiau keksiukus! Iš vakarykščių pusseserės aiškinimų apie sveiką mitybą atsiminiau tik vieną - neturiu sau kažko griežtai drausti. Tai va, keksiukai išgelbėti!!! (Iš tikro tai ne, bet aš čia save taip apgaudinėju, nes labai smagu man juos kepti). Žodžiu, dėl tos sveikos mitybos, pradžioje stengsiuosi apriboti pusfabrikačių vartojimą iki 3 pakelių per savaitę! Vo! Ir čia žinokit yra labai mažai, nes nuėjus į parduotuvę čia gal kokius 50proc. prekių sudaro visokie greito paruošimo "patiekalai". Į darbą jokių pirktinių nesąmonių nebesidėsiu! Sumuštiniai, vien sumuštiniai arba salotos, mišrainės, koks jogurtas gal kada, na žodžiu, lietuviškas maistas, su kuriuo Lietuvoje nesipykau. :)
Po trumpo pasižadėjimo norėčiau grįžti prie keksiukų, kuriuos ačiūdiev valgau šįkart ne viena! 

Apelsininiai keksiukai su maskarponės kremu (12 kleckų)

6 dideli šaukštai sviesto
85g smulkaus cukraus
1 didelis kiaušinis, lengvai paplaktas
85g savaime kylančių miltų (aš dar dėjau šaukštelį kepimo miltelių, o miltų dėjau šiek tiek daugiau)
25g trintų migdolų miltelių (dėjau kokius 50g, nes riešutų kepiniuose niekada nebus per daug)
1 apelsinio tarkuota žievelė ir vieno mažo apelsino sultys
šiek tiek skaldytų migdolų pabarstymui ant viršaus

Kremui: 280g maskarponės sūrio, 4 dideli šaukštai cukraus pudros, vieno apelsino tarkuota žievelė (savo nuožiūra įspaudžiau dar ir kelis šlakelius sulčių), skaldytų migdolų saujelė.

Ištrinti sviestą su cukrumi, įmušti kiaušinį, įmaišyti miltus, apelsino žievelę, migdolų miltelius ir sultis. Viską gerai išmaišyti, drėbti į formeles, pabarstyti skaldytais migdolais ir kepti 180oC temperatūroje 20-25 min. (Gas Mark 4). 
Iškepusius ir atvėsusius keksiukus aptepti maskarponės kremu (maskarponę išsukti su cukraus pudra, tarkuota apelsino žievele), apibarstyti skaldytais migdolais.

Pripažinsiu, kad mano receptų knygutėj šie keksiukai gardinami kitokiu kremu, tačiau labai norėjau išbandyti maskarponės sūrį, todėl šiek tiek paimprovizavau. Keksiukai mano skoniui yra gaivūs, jaučiu, kad nepagailėsiu įvertinimo 10/10. Kažkodėl juos rekomenduočiau pabandyti Justulei!


8 komentarai:

  1. Oj, Rūtele, sugėdinai tu čia mane.. :P
    Nemokiau aš tavęs (bent jau tikrai nenorėjau to daryti), tik šiaip pasiūliau alternatyvą, nes ir pati šiuo metu bandau atsirinkti ką valgyti, o ko ne.. :)
    O keksiukai (ypač naminiai) juk yra tikras gėris, tad būtų nuodėmė jų atsisakyti ;) :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. nu aš po biški stengsiuosi pradėti žiūrėt, ką dedu į skrandį. reiks daugiau vaisių užsipirkti, nes dabar tai tik bananus pagrinde valgau :D

      Panaikinti
  2. Justulei pirma reiktų nuspirkt keksiukų popierėlių :D ir maskarponės sūris bibliotekininkei byški per brangus, tai irgi reiktų kažką kitą sugalvot :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. kokia bėda čia tie popierėliai? nueini ir nusiperki. Mano tai jau baigiasi (dar 12 liko iš 100) :D nu jo, Lietuvoj maskarponė brangi (pas mus irgi ne pigi, bet spėju pigesnė ir man labai patiko. niom), bet mažesnį kiekį gali nusipirkt ir mažiau tept, nes pas mane to kremo riebiai taip. :)

      Panaikinti
  3. čia negražūs,o aš negražių neperku :( o jei gražūs, tai brangūs :D visks, krč, čia brangu :D net keksų negali išsikept nesubankrutavus :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. pas mane irgi nelabai fainūs, bet dzin... juos vis tiek nulupi ir išmeti :D

      Panaikinti
  4. O tau viskas gerai su jais gavosi? Nes man tai receptas nenusisekęs gavosi :D Išėjo tik 6 keksai :D
    Ir kaip ten tik vieno kiaušo užtenka, nesuprantu :D Sudėjau 2, mažiau miltų (bet gal čia labiau dėl to, kad bijojau, kad keksai nebūtų kieti :D), apelsino ir cukraus per pusę sumažinau ir tai labai saldūs gavosi :/
    BEEET skanūs labai vis tiek :) Dar tik vietoj migdolų dėjau graikinius riešutus ir cinamono byški įbėriau :)
    Liko tik 2 keksai :/

    AtsakytiPanaikinti
  5. tai gal labai didelės formos tavo? :O mano tai ne mažiausios, bet vidutinės :) užtenka kiaušo :) nu aš cukraus iš akies daugmaž beriu, bet nu saldūs jie, bet ne per daugiausiai :) žiūriu dar paimprovizavai :D pas mane jau nebėr :D

    AtsakytiPanaikinti