"Vakar dariausi vaisių salotas, o vakaras kvepėjo vakaru. Kažkas buvo palikęs pravertą langą… Girdėjau garsus, kurie kuteno miesto jaukumą. Kvepėjo pavasariu, tyrumu, gaiva ir labai norėjosi, kad visa tai nusileistų ant mano odos, plaukų ir pasiliktų kartu visą naktį..."

2011 m. gegužės 2 d., pirmadienis

Nepaleiskit, prašau...


Ar jūs pavargstat? Nes aš tai pavargstu. Nuo žmonių minios, nuo lietaus ant plaukų, nuo saulės ant veido, nuo savęs... Pavargstu nuo turimų "pareigų": buvimo gera dukra, gera drauge, gera moksliuke (juk taip?), nuo buvimo tuo, kas esu - klounas/rimtuolė. Šios dvi pusės mane tyliai baigia perplėšt (ha! vaizdingas išsireiškimas). Tai kaip man atrasti tą harmoniją viduje? Tokiomis akimirkomis kaip ši neužtenka užsimerkt ir atsikvėpt... Tai nepadeda.

Galbūt todėl čia kalbuosi su savimi (gal reikėtų sakyti, kad rašau laišką sau?). Kodėl ne su draugais? Nes net geriausias draugas negali visiškai suprasti kito jausmų. Kitos patirtys, kita šeima ir auklėjimas, kiti draugai - visa tai formuoja skirtingą požiūrį į gyvenimą, skirtingą širdelės virpėjimą tokioje pat situacijoje. Ir kad ir kaip stengiamės pajausti, ką jaučia kitas, to nepajaučiame tol, kol neatsiduriame po to "kito" oda. Ir nereikia dėl to kaltinti, nereikia sakyti, kad kažkas nesistengė... Tai nėra taip paprasta kaip kartais norėtųsi, kad būtų.

Ir ką daryti, kai pavargstu? Pasiduoti? Kartais norėčiau, bet negaliu. Ne todėl, kad esu kažkokia "kovotoja" (ar koks ten labiau tiktų žodis apibūdinti?), bet todėl, kad nemoku, mano vidus neleidžia palikti viso to, ką jau turiu... gal tai principai (bet ar aš principinga? jei tik vieną iš šimto kartų sugebu nenusileisti kitam?), gal tas baikštumas ir nežinia (kas nutiks, jei pasiduosiu?), gal įteigtas pareigos jausmas, kad turiu judėti į priekį? Ir visgi tai matyt naujų akimirkų laukimas ir artimi žmonės, paėmę mane už rankų, niekada nepaleidžiantys ir tempiantys tolyn...

Šilto Jums vakaro, o vėliau - stebuklingų sapnų.
R.

*1st photo by Soyismyhomeboy (Deviantart)
** 2nd photo by appleplusskeleton (Deviantart)

4 komentarai:

  1. Pavargstu ir aš, bet perskaitęs šį tavo įrašą pailsėjau, nes prisiminiau... kodėl taip yra (gali būti viena iš hipotezių). Tai va: mūsų asmenybė susideda iš daug subasmenybių ir visos jos nori pasireikšti. Jei pasireiškia tik viena ar kelios iš visų, tai nekažką, nes tada kitos skundžiasi. Pvz. jei mano rimtasis "aš", stropusis "aš", moksliukas "aš" turi galimybę pasireikšti, o sportininkas "aš", maištininkas "aš", romantikas "aš", keliautojas "aš" yra nustumti šalin, tai tie nustumtieji pradeda regzti maištą ir kovoja prieš išreikštąsias subasmenybes. Viduje kova, kuri sukelia blogą jausmą, kuris sako, kad kažko trūksta, kad kažko reikia laukti. Tikriausiai reikia laukti subasmenybių karo pabaigos. Galima sudaryti taiką savyje. Kaip? Paprastai - atpažįstant savo subasmenybes ir leidžiant joms pasireikšti. Tai tik teorija, perkelti tai į praktiką reik biški jėgų.

    AtsakytiPanaikinti
  2. gerai skamba, atrodo ir teisingai skamba... bet kaip dabar žinot kokios mano subasmenybės nori pasireikšt ir kaip tai padaryt? :/

    AtsakytiPanaikinti
  3. Kažkada man psichologė padėjo savo subasmenybes identifikuoti. Pats nesu profesionalas šioje sferoje. Tik atsimenu, kad liepė man susirašyti veiklas, be kurių neįsivaizuoju savo gyvenimo ir paskui jungiau jas į kategorijas. Pvz. neįsivaizduoju gyvenimo be važinėjimo dviračiu, plaukiojimo, ilgų pasivaikščiojimų - tai galiu apjungti į kategoriją /aktyvusis sportininkas "aš"/.

    AtsakytiPanaikinti
  4. čia manau pas mane trumpas sąrašas būtų: namisėda aš, svajotoja aš, bailė aš... nu maždaug plius minus.

    AtsakytiPanaikinti